Dag 5 en 6: Zoo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lisa Eline - WaarBenJij.nu Dag 5 en 6: Zoo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lisa Eline - WaarBenJij.nu

Dag 5 en 6: Zoo

Blijf op de hoogte en volg Lisa

23 Januari 2014 | Suriname, Paramaribo

Wat vliegt die tijd hier in Suriname, weeral opstaan…
Vandaag gingen Eline en ik voor de eerste keer met de fiets naar onze stageplaats, 5 km van onze villa :p We vertrokken vol goede moed, want we hadden natuurlijk alles opgezocht op google maps. Lisa had alle straten in haar iphone gestoken, zodat we zeker niet verkeerd zouden rijden. Maar alles samengevat, eerste keer met de fiets in Paramaribo. DRAMA!
Eerste 2 straten gingen vlot, maar dan oei, die straat nergens te zien.. ‘Hallo, mogen we iets vragen?’ ‘Waar is de Groenhartstraat?’ ‘Dag meneer!’ ‘Waar is de RodeKruislaan?’ ‘Is het niet langs daar?’ Aah die muur! Dat herken ik ☺ Fietsen fietsen fietsen… Na een halfuur fietsen kwamen we plots terug in onze straat waar we waren vertrokken.
1 woord BALEN! Alles lijkt hier op elkaar…

We hadden nog 20 minuten om op tijd te zijn… woopsie! Helemaal opnieuw begonnen, en uiteindelijk zijn we er geraakt om 7u59 terwijl de school om 8u begon en we om 7 waren vertrokken ☺ helemaal bezweet en dizzy van de warmte begon onze voormiddag op ons stageschooltje. Gelukkig begrepen ze onze situatie ☺
Kringspelletjes van reus tot kabouter, roodkapje zingen, vanille vla eten. Hmm eens geproefd, net zoals rijstpap bij ons ☺ Maar voor er een hele pot van te eten, net iets te veel! Na vele werkuurtjes en kringspelletjes zat onze stagedag er al op, snel even naar toilet om lange broek te wisselen voor short ☺ gelukkig verliep de terugtocht met de fiets zonder problemen. ‘Hééé melkflesjes’, ‘schatjes’, ‘landgenoten’,.. hoorden we wel eens, maar dat zijn we ondertussen wel gewoon ☺
In de namiddag zijn we naar de zoo geweest! Was wel eens leuk om geen ijsbeer, olifant te zien maar een echt jaguar, toekan, slapende slangen…Ook wilde aapjes gezien en een otter die hem nogal aanstelde bij het publiek ☺
Na vele foto’s, fietskilometers waren we nogal moe! Terug in bedje en wekker om 6u30!
Vandaag hebben we met onze stageschool onze bachelorproef besproken rond pictogrammen. Hiervoor zullen we symbooltjes maken voor elke kleuter en een pictogrammenpakket voor elke letter van het alfabet die ze kunnen gebruiken bij het aanleren van de klanken / letters. Het zal nog een uitdaging worden om alles even stevig te kunnen maken zoals in België; op zoek naar papier, stiften, printers, laminaten… in een onbekende en grote stad zal het nog wat worden ☺ Maar we komen er wel! Nu nog wat werken voor school en straks eens naar een winkelcentrum voor lange broeken (frisse) broeken voor stage.

Tot de volgende!

• 23 Januari 2014 - 21:31

Mieke Boelens:

Chance da ge gene platten band hebt gehad.

• 23 Januari 2014 - 21:44

Walter Dobbelaere:

Aan Eline en Lisa,
    Wij, Liliane en ikzelf, genieten ten volle van jullie verslagen, echt boeiend en gebracht met enige humor.
    Het is een pak nieuwe indrukken en toestanden die op jullie afkomen en ik versta heel goed dat 's avonds "het vat af is!"
    Wat ik wel verdacht vind is het feit dat jullie 's morgens op weg naar school, volledig gedesoriënteerd zijn en er per fiets een uur over doen om ter plaatse aan te komen, terwijl na schooltijd, de terugweg probleemloos verloopt!!!! Wellicht waren "de melkflesjes" s' morgens wel op, doch nog niet wakker!
    Reikhalzend uitkijkend naar volgend verslag groeten wij jullie inmiddels hartelijk
    Walter en Liliane

Lisa

Wij zijn Lisa en Eline, 2 vriendinnen en we zitten in ons laatste jaar kleuteronderwijs aan Artevelde Hogeschool in Gent. Graag willen wij de uitdaging aangaan om naar Suriname te trekken, waar we stage zullen lopen en daarnaast werken we ook onze bachelorproef uit. We verblijven 2,5 maand in Suriname, alvast een avontuur om naar uit te kijken! Veel leesplezier op onze blog! Groetjes & tot ziens! ("mo syi") Lisa & Eline

Actief sinds 15 Jan. 2014