Mahuma + Holi Phagwa - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lisa Eline - WaarBenJij.nu Mahuma + Holi Phagwa - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lisa Eline - WaarBenJij.nu

Mahuma + Holi Phagwa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

22 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Vorig weekend zijn we naar Mahuma geweest, samen met Tavarel en zijn vrienden.
Het is een klein en gezellig vakantieoord in het binnenland, waar we in openlucht in kleine hutjes sliepen. Er was een gezellig kreekje, waar we konden genieten van een kleine waterval. Dit weekend hebben we vooral genoten van de natuur en de rust. Veel spannende dingen hebben we niet meegemaakt, maar toch wel leuke. Zo zaten we in een klein wiebelbootje te roeien, allemaal heel gezellig… Tot er plots onweer uitbrak. De regen viel met bakken uit de lucht en meneer en mevrouw donder en bliksem waren ook van de partij. Op 1, 2, 3, zaten we kletsnat in ons bootje. Maar niet getreurd, het was een geweldig moment! We zongen, tierden, lachten… Nog nooit in ons leven hebben we zo veel plezier gehad in de regen. Het toppunt van het moment was toen onze boot gezonken was. Met behulp van de Surinaamse vrienden die aan het spetteren waren en onze boot vulden. Het water was heeeerlijk warm, veel warmer dan de regen! In het weekend hebben we samen ook veel spelletjes gespeeld zoals ‘Truth or Dare’. We hebben niet alleen veel gelachen en plezier gemaakt, maar ook genoten van een heerlijk ontbijt op bed. Ja, ja, u leest het goed… Onze vriend Tavarel had ons heerlijk verwend met lekkere pannenkoeken en thee die hij op bed bracht. Naast de lekkere pannenkoeken aten we ook heerlijke Surinaamse gerechten. Kip, kip en nog eens kip.. Maar oooh zo lekker en elke keer een andere bereidingswijze! Na een weekendje relaxen, lachen, eten… was het tijd voor een groot feest. Eline werd 21 jaar en dat moest gevierd worden!
Eline:
In de ochtend werd ik verrast met een brief in de ijskast van de huisgenootjes. Ik kreeg al meteen tranen in mijn ogen toen ik las dat mijn mama cadeaus het meegebracht tijdens haar bezoek in Suriname. Dit had ik niet zien aankomen… Maar de huisgenoten hadden het mij niet gemakkelijk gemaakt... De 4 cadeaus van mijn mama hadden ze verstopt in huis. Na lang zoeken, vond ik alle verrassingen. Eerst vond ik lekkere chocoladesnoepjes van mijn mama, daarna mooie tekeningen van mijn babysitkindjes, een mooi fotoboek en kaartje van Stien en als laatste een verrassing die ik nooit verwacht had: een zak vol met kaartjes voor mijn verjaardag! Ik heb zo’n half uur bezig geweest om alle kaartjes te openen en te lezen. Ik was echt verrast en wil graag de mensen hiervoor bedanken die hun kaartjes zoveel op voorhand geschreven hebben en aan mijn mama hebben gegeven. En ook mama, dankjewel voor deze fantastisch, onverwachtste verrassing! Zoiets verwacht je niet als je aan de andere kant van de wereld zit! Na deze fantastische verrassing werd ik ook nog eens verrast door de huisgenootjes. Ik kreeg een mooie fotokader met een foto van ons vier, traktatie van een pizza en phagwapoeder voor het Holi Phagwafestival! Ja, op mijn verjaardag was het ook nog eens Hindoestaans Nieuwjaar en Lentefeest! Dit wordt gevierd met gekleurd poeder. Op het festival werd iedereen aangevallen met het gekleurd poeder en werd er heel veel gedanst. We hebben heel veel plezier gehad en het was een verjaardag om nooit te vergeten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Wij zijn Lisa en Eline, 2 vriendinnen en we zitten in ons laatste jaar kleuteronderwijs aan Artevelde Hogeschool in Gent. Graag willen wij de uitdaging aangaan om naar Suriname te trekken, waar we stage zullen lopen en daarnaast werken we ook onze bachelorproef uit. We verblijven 2,5 maand in Suriname, alvast een avontuur om naar uit te kijken! Veel leesplezier op onze blog! Groetjes & tot ziens! ("mo syi") Lisa & Eline

Actief sinds 15 Jan. 2014
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 15510

Voorgaande reizen:

18 Januari 2014 - 27 Maart 2014

Suriname

Landen bezocht: