Dantu Bai - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lisa Eline - WaarBenJij.nu Dantu Bai - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lisa Eline - WaarBenJij.nu

Dantu Bai

Blijf op de hoogte en volg Lisa

11 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Zondag

Onze blog had een beetje vertraging, maar met een goede reden! Het is te leuk en te druk hier in Suriname, om de hele tijd te computeren! ☺
Zondag hebben we een toffe dagtrip gehad, weliswaar naar Dantabai! Wat voor beest is dat? Wel, een marrondorpje, gelegen in het binnenland op zo een 2,5 uur rijden van Paramaribo. Jaja, opstaan om 5u, even pieken, maar het was het meer dan waard! Gelukkig maar! Verder slapen in de auto, zzzz… maar de wekker liep af als we voorbij de Braziliaanse goudzoekerscontrole passeerden, tja? Wij lijken denk ik beetje op Brazilianen, want paspoorten verplicht te tonen! Beetje verder slapen en luisteren naar Surinaamse rapmuziek… even later... bruuske rem! Hé, kijk, daar wilde aapjes! Ooo heel leuk om te zien, het is eens iets anders dan in de Antwerpse zoo, en ze waren helemaal niet bescheiden, voor onze ogen slingerden ze door de boomtoppen. We kwamen aan op het Dan-Ta Bai eiland. Lisa heeft haar hangmat mee, oei lap. Hangmat touw vergeten?! Euhm... gelukkig hadden onze Surinaamse vrienden nog wat restjes touw ☺ en al snel testen we onze hangmat uit voor 2 personen. GOEDGEKEURD! Opeens zag Lisa een man met een vishengel en piranha, snel uit de hangmat de toerist gaan uithangen en foto’s nemen van die keigrote tanden. Toch niet! Kleiner dan verwacht, in de films zijn ze net iets spectaculairder… maar toch zijn de ‘tandjes’ wel vlijmscherp zodat je geen vinger meer zou hebben, als ze bijten
‘Gaan we zonnen?’, vroegen onze Surinaamse vrienden. Hu? Een Surinamer die vraagt om te zonnen. Plezier verzekerd! Kruipen over rotsblokken, wandelen tussen stroomversnellingen. Evenwicht houden is toch niet zo gemakkelijk! Maar met behulp van onze Surinaamse vriend of gentleman, geraakten we bijna droog en wel op onze zonsrotsblok!
Na enkele uren zonnen, zwemmen, heerlijk eten en 'hangmatteren' was het half twee! Tijd om te varen. Naar waar leidt de reis? Een grote waterversnelling, ola! Wat gaan we daar beleven? Dobberen met zwemvesten in grootste waterval van Dan ta Bai! Fotomodel spelen op de rotsen, een bubbelbad en ook enkele kleine krabben die ons kwamen bezoeken samen met andere vriendjes zoals visjes, wormpjes, schorpioenen… Na een uurtje genieten vaarden we terug naar ons hutje. Eten! Alweer… maar gelukkig is het allemaal lekker ☺ we beginnen toch stilaan 'rijstmannen-vrouwen' te worden! Maar een biefstukje van België zal heerlijk smaken eenmaal thuis.
16u! Tijde om naar huis te keren. De Belgen mochten eens de muziek kiezen. Viel net niet zo goed in de smaak als Surinaamse muziek.
Stooop! Slangen te zien! Wat slangen?! Whaaa! Toch enkele foto’s proberen nemen. Maar slangen zijn toch niet mijn beste vriendjes. Doorijden, doorijden. Stooop! Wat nu weer? Een bosbrand aan je linkerzijde! Wow! Dat is wel zot om te zien…
En na een lange dag, naar huis. Vroeg bedje binnen want deze week is onze LAATSTE week stage! Ons avontuur snelt voorruit!
Tot volgend verslagje over onze laatste stageweek!

Groetjes

• 12 Maart 2014 - 07:43

Lisa En Eline:

Mooi verslagje, begin al zin te krijgen om terug te keren, blijkbaar toch nog veel gemist...
    Blijf genieten van jullie onvergetelijk avontuur! Groeten aan Silke, Celine, Eline en Lisa en de Surinaamse vrienden...
    mama Caroline

• 12 Maart 2014 - 20:47

Walter Dobbelaere:

Hallo meisjes,
    Terug genoten van het boeiend verslag waarin jullie avonturen op een heel aangename en humoristische manier uit de doeken gedaan wordt. Echte pareltjes van verslagen!
    Hopelijk hebben jullie een superfijne tijd beleeft met de bezoekende mama's.
    Ik denk dat deze met spijt in het hart afscheid namen en eigenlijk een (klein) beetje jaloers waren dat ze niet meer mee konden genieten van jullie avonturen.
    Heel veel groetjes aan allen.
    Liliane en Walter

Lisa

Wij zijn Lisa en Eline, 2 vriendinnen en we zitten in ons laatste jaar kleuteronderwijs aan Artevelde Hogeschool in Gent. Graag willen wij de uitdaging aangaan om naar Suriname te trekken, waar we stage zullen lopen en daarnaast werken we ook onze bachelorproef uit. We verblijven 2,5 maand in Suriname, alvast een avontuur om naar uit te kijken! Veel leesplezier op onze blog! Groetjes & tot ziens! ("mo syi") Lisa & Eline

Actief sinds 15 Jan. 2014