Met de kleutertjes naar de zoo! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lisa Eline - WaarBenJij.nu Met de kleutertjes naar de zoo! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lisa Eline - WaarBenJij.nu

Met de kleutertjes naar de zoo!

Blijf op de hoogte en volg Lisa

30 Januari 2014 | Suriname, Paramaribo

Vandaag zijn we met alle kleuters naar de zoo geweest. Er waren twee busjes voorzien en het was behoorlijk wat puzzelen om elk kind een plaatsje te geven. ‘Oei, oei, die moet er ook nog bij, is er nog plaats op de andere bus?’ Gelukkig geraakte er iedereen op en zaten we lekker gezellig bij elkaar en hier en daar een kleuter op de schoot. De bus vertrok en meteen was er al ambiance, de radio draaide het liedje ‘Balada’ van Gusttavo Lima wat duidelijk niet onbekend was bij de kleuters. Al snel hoorde ik alle kleuters luidkeels meezingen van ’Tchê tcherere tchê tchê’. Dit toverde een lach op ons gezicht! Daarna was de radio uit en zongen de kleuters verschillende liedjes die ze kennen van op school en dit tot we aangekomen waren aan de zoo. De kleuters waren duidelijk enthousiast en wisten niet van ophouden. Eens we aangekomen waren was het even ingewikkeld om terug alle kleuters bij de juiste klas te plaatsen omdat ze allemaal door elkaar verdeeld waren over de twee bussen. Klas per klas begonnen ze aan de toer in de zoo. De eerste stop waren de slingerende apen die de kleuters geweldig vonden. Ze riepen, zwaaiden en sprongen erop los. Bij de slangen waren de kleuters wel iets minder enthousiast, want die zouden ons wel eens kunnen opeten zeiden de juffen. Op een veilige afstand bekeken ze heel even de slangen. Slangen zijn duidelijk niet hun favoriete dieren. Na het zien van de vele dieren mochten de kleuters vrij spelen op de speeltuin. Dat vonden de kleuters geweldig natuurlijk. Op de wip met de juf, schommelen, glijbanen... Maar dit plezier was hen niet lang gegund, want al snel kwam er een helse regenbui. Vlug, vlug rennen naar de verschillende hutjes om te schuilen. Na een kwartiertje schuilen werd het al wat beter en was het tijd om terug te keren naar de bussen. Maar eerst kregen de kleuters nog een waterijsje getrakteerd door de school. Ook in de terugweg werden we opnieuw verbaasd door de zangtalenten van de kleuters. Deze keer zongen ze mee met het liedje ‘Beneath your beautiful’ onze harten smolten bij het horen van dit romantisch liedje dat de kleuters uit volle borst meezongen! Wanneer we terug op school toekwamen keerden Lisa en Eline zo rap mogelijk naar huis en fietsten we goed door. Yes, groen licht groen licht! (veel te veel verkeerslichten in Paramaribo city!) Neen niet omdat we honger hadden, alé dat ook wel , maar omdat onze punten van de examens online staan. Aaaah! Spannend… en eerlijk… we waren er toch wel al een voormiddagje mee bezig. Thuis aangekomen zetten we onze fiets vlug op stal en startten meteen onze laptop op. De andere twee huisgenoten waren nog niet thuis van hun school, maar we konden het niet laten om toch niet te kijken naar de puntjes. Samen zaten Lisa en Eline vol spanning in de zetel naast elkaar, wachtend op het ladende beslissende document of we al dan niet herexamens hebben. Lisa haar document was het eerste geladen en schreeuwde het uit dat ze erdoor was. ‘JOEPIE JOEPIE JOEPIE!’ Toen realiseerde zich dat het document van Eline nog niet geopend was. ‘Oei, sorry!’ Vol spanning keken we samen naar het ladende document van Eline… ‘WAAAAH!’ Riepen we in koor, ‘We zijn er dooooor’! We klapten van enthousiasme in onze handen en vlogen in elkaars armen! Wat een ontlading! Daarna contact proberen zoeken met onze ouders. Eline had bij het horen van de mama even een moeilijk moment toen de mama enthousiast reageerde en ‘Dikke knuffel, knuffel, knuffel’ riep. De traantjes stroomden over haar wangen. Dan maar een dikke knuffel van Lisa en Silke die toen net was thuisgekomen. Na even bekomen van onze uitslag vlogen we als flinke studenten terug achter onze computer, deze keer om te werken voor school. ☺ Deze avond gaan we met z’n allen ons weekend inzetten en onze uitslag vieren in een Salsadiscotheek! Hoewel we helemaal geen salsa kunnen, tja je moet ergens beginnen. ☺ Ja, het is donderdag maar het is morgen Chinees Nieuwjaar, dus een vrij dagje!
Maar eerst maken we heerlijke spaghetti bolognaise op Belgischewijze met een glaasje wijn bij de hand.
Alvast ook een prettig weekend voor jullie! Tot de volgende keer! ;)

• 30 Januari 2014 - 22:41

Veerle:

Geslaagd! Proficiat en ook een dikke knuffel van ons.
    By the way: we willen morgen ook chinees nieuwjaar!
    Veerle en Wim

• 30 Januari 2014 - 23:01

Stien:

Proficiat meisjes met jullie goede resultaten! X

• 01 Februari 2014 - 11:30

Oma En Opa:

Proficiat Lisa doe zo verder ;ook het beste voor je vriendinnen

• 01 Februari 2014 - 12:30

Karel En Alma:

dag Lisa,
    proficiat dat je geslaagd bent!
    Veel mooie belevenissen toegewenst in Suriname.
    Karel en Alma

• 03 Februari 2014 - 20:49

Dobbelaere Walter:

Hallo Juffen,
    Een heel dikke proficiat voor de schooluitslagen, maar ook voor jullie inzet bij de drukke kleuters.
    Dikke knuffel
    Liliane en Walter

• 03 Februari 2014 - 22:23

Rebecca:

Supergoed gedaan!!!
    Blijf veel verslagjes en foto's sturen! :-)
    Het is superleuk om jullie te kunnen meevolgen!
    Veel succes nog ginder!

Groetjes
    Rebecca (en van Juta nog een extra zoen voor Juf Lisa :-))

• 03 Februari 2014 - 23:32

Lisa:

Ooo ! Dankje Rebecca ! Geef Juta een dikke zoen terug !
    Dat doen we :)

Tot de volgende!