Onze eerste dag in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lisa Eline - WaarBenJij.nu Onze eerste dag in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lisa Eline - WaarBenJij.nu

Onze eerste dag in Paramaribo

Blijf op de hoogte en volg Lisa

20 Januari 2014 | Suriname, Paramaribo

Ons eerste ontbijt was heerlijk ☺ een versgebakken eitje met brood.
We voelden ons al helemaal thuis. Rond 11 u zijn we de buurt gaan verkennen, ‘hallo meisjes’, ‘het is heel warm e’, “tuut tuut” “taxi?”
Deze woorden hebben we veel gehoord vandaag. De mensen zijn hier erg vriendelijk!

Doordat we zaterdagavond pas toe kwamen hadden we geen tijd meer om geld om te wisselen in Surinaamse dollar. Tja ! En het is zondag… dus wisselkantoren waren dicht! Oei oei… toch geen hele dag zonder eten?! Gelukkig was de MC Donalds open om onze euro’s aan te nemen en zo waren we gered ☺

Goed bodem’ke gelegd voor een hele dag te stappen in city Paramaribo. We hebben al heel wat dingen gezien: Straathonden, Surinaamse rivier, Onafhankelijkheidsplein, palmentuin,.... Ook een wijze Surinaamse man van 70 jaar die ons vertelde dat Belgen veel romantischer zijn dan de Hollanders! ☺ Ik denk dat we vandaag zo’n 10 kilometer gestapt hebben en dat in zo’n 30°C! Dit verdiende uiteraard een aantal terrasjes om een beetje uit te rusten.
Even chillen in een cafeetje voor 50 cent per drankje! Zot goedkoop dus ☺

‘S avonds zijn we nog naar de supermarkt geweest, die zijn hier open tot half tien ☺ dat was echt wauw! Alles kon je daar vinden, zowel producten van Everyday tot het eerder onbekende OZON?! Pakken rijst zoals hondenvoer… verschillende sapjes, echt duizenden dingen!

En tot slot… Lisa heeft haar muskietennet opgehangen ☺ Hopelijk een muggenloze nacht tegemoet!
Morgenvroeg de wekker, onze eerste echte stagedag! Spannend!!!!!!

Slaapwel
x

• 20 Januari 2014 - 11:02

Patrick Ide:

Hey Lisa en Eline!

We volgen met buitengewone interesse jullie verhalen! Geniet van jullie eerste stagedag!

• 20 Januari 2014 - 20:08

Walter Dobbelaere:

Hallo Eline,
    We hebben met plezier het verslag gelezen en de foto's bekeken. Héél tof. Groetjes, ook aan uw vriendin Lisa, van Liliane en Walter.

• 23 Januari 2014 - 11:39

Mieke Boelens:

Waaaaw,ben heel benieuwd naar de volgende verhalen en naar je eerste lessen.

• 24 Januari 2014 - 09:07

Benedikt Boelens:

Hoy! Leuke blog...ik kijk uit naar jullie volgende verhalen en ervaringen!

Lisa

Wij zijn Lisa en Eline, 2 vriendinnen en we zitten in ons laatste jaar kleuteronderwijs aan Artevelde Hogeschool in Gent. Graag willen wij de uitdaging aangaan om naar Suriname te trekken, waar we stage zullen lopen en daarnaast werken we ook onze bachelorproef uit. We verblijven 2,5 maand in Suriname, alvast een avontuur om naar uit te kijken! Veel leesplezier op onze blog! Groetjes & tot ziens! ("mo syi") Lisa & Eline

Actief sinds 15 Jan. 2014