Op weg naar Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lisa Eline - WaarBenJij.nu Op weg naar Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lisa Eline - WaarBenJij.nu

Op weg naar Suriname

Blijf op de hoogte en volg Lisa

19 Januari 2014 | Suriname, Paramaribo

Dag 1:

Deze ochtend was een vroege ochtend, 5u uit ons bedje en met de auto richting Amsterdam. Auto zat propvol, om voor 2,5 maand richting Suriname te trekken. ☺
Op de luchthaven ging niet alles zo vlot als verwacht, maar uiteindelijk zijn we toch in het (warme) Suriname terechtgekomen.
Vliegtuig ging net opstijgen, OEPS! Een stewardess vergeten… Terugkeren naar de gate met het vliegtuig ☺

Eenmaal bij aankomst begonnen we onmiddellijk te ‘puffen’, met onze warme winterkleren nog aan ☺
In het vliegtuig hadden we al verschillende dingen gehoord rond ‘de veiligheid in Suriname’: Niet snel mensen vertrouwen, goed op bagage letten,…. Eenmaal aangekomen en we alles in de auto wouden laden, nam er een man Lisa haar valies, haar veiligheidsmodus stond onmiddellijk aan en riep naar de man ‘ELA’
Terwijl die man ons eigenlijk gewoon hielp… super vriendelijk dus ☺

Onderweg naar ons huisje waren we al snel onder de indruk van de omgeving. We reden namelijk door de buurt van de indianen en zagen vele leuke hutjes!

Na een uurtje rijden kwamen we aan in ons onverwacht maar ‘groot’ huis. We waren allemaal heel moe en een haakje voor een muskietennet hing er nog niet. Slapen zonder een muskietennet was voor Lisa blijkbaar geen goed plan! Rond drie uur ’s nachts stond ze een beetje in paniek aan Eline haar bed met 2 grote opgezwollen ogen. De veiligheidsmodus van Lisa stond dus niet aan tegen de muggen. Dus to do: Volgende nacht een muskietennet hangen!

Tot de volgende!

• 19 Januari 2014 - 13:47

Reginald, Magda En Pépé Robert:

Dag Lisa
    We volgen je reisverslagen aandachtig en houden pépé op de hoogte!
    Hopelijk laten de insecten je vandaag met rust hé?
    Doe de groetjes aan je reisgenoten en geniet ervan!
    Tot later eens..
    Dikke knuffel en... dikke zoen!

• 19 Januari 2014 - 15:03

Lisa:

Hartelijk bedankt voor het kaartje en het geld ! Echt super leuk om dat in jouw valies te vinden :) dankjewel !!!

• 19 Januari 2014 - 15:18

Hautekeete Danny:

Hallo Suriname,

wij volgen het op de voet veel plezier daar zonder de muggen,
    tot nog eens
    Vele knuffels en groetjes X

• 19 Januari 2014 - 16:05

Harry:

Dedju khad u misschien toch beter m'n muggennet meegegeven!

• 19 Januari 2014 - 21:55

Lisa:

Haha toch mercii harry ! Trouwens jouw boekje is bijna uitgelezen en allemaal zeer herkenbaar hier !!! Wij voelen ons hier princessen ;) trouwens prijzen hier voor binnenland liggen ook rond 200 300 euro ... Staat op ons to do lijstje !!

Lisa

Wij zijn Lisa en Eline, 2 vriendinnen en we zitten in ons laatste jaar kleuteronderwijs aan Artevelde Hogeschool in Gent. Graag willen wij de uitdaging aangaan om naar Suriname te trekken, waar we stage zullen lopen en daarnaast werken we ook onze bachelorproef uit. We verblijven 2,5 maand in Suriname, alvast een avontuur om naar uit te kijken! Veel leesplezier op onze blog! Groetjes & tot ziens! ("mo syi") Lisa & Eline

Actief sinds 15 Jan. 2014